Artykuł sponsorowany

Cechy dobrego dermatologa

Cechy dobrego dermatologa

W obliczu zaobserwowania u siebie niepokojących zmian skórnych warto jest się umówić na wizytę w gabinecie dermatologicznym. Zadaniem lekarza dermatologa jest bowiem właśnie diagnozowanie oraz dobieranie właściwych, tzn. skutecznych, metod ich leczenia. Czy jednak każdy lekarz dermatolog jest taki sam? Niestety praktyka pokazuje, że nie każdy pacjent od razu trafia do odpowiedniego specjalisty, a ci, którym się to udało potem już nie zmieniają lekarza, nawet jeżeli do tego, do którego stale chodzą trzeba bardzo długo czekać na wizytę. Jakie zatem cechy powinien mieć dobry dermatolog?

Czym się kierować wybierając dobrego lekarza dermatologa?

Pacjenci chcąc umówić się na wizytę w gabinecie dermatologicznym zazwyczaj zaczynają od sprawdzenia, którzy konkretnie specjaliści przyjmują w interesującej ich klinice medycznej, a potem przeczytania w Internecie napisanych przez pacjentów opinii na ich temat. Z racji tego, że zawody medyczne nie mogą stosować agresywnych metod reklamy, zazwyczaj takie opinie są prawdziwe i dają pacjentowi rzetelny obraz danego lekarza specjalisty. Część osób umawiając się na wizytę u dermatologa, stosuje inną metodę i umawia się do takiego specjalisty, do którego jest dłuższa kolejka chętnych. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że w niektórych prywatnych klinikach medycznych czy w klinikach dermatologicznych trzeba oczekiwać na umówioną wizytę naprawdę bardzo długo, czasami nawet przez 2 czy 3 miesiące, a w placówkach publicznych jeszcze dłużej. Taka metoda jest zatem dobra, tylko jeśli nasz problem nie wymaga bardzo szybkiej interwencji lekarza i ze zdiagnozowaniem powstałych zmian skórnych możemy trochę poczekać.

Dobry dermatolog potrafi nawiązać kontakt z pacjentem

To prawda. Tylko najlepsi lekarze dermatolodzy poświęcają każdemu swojemu pacjentowi tyle samo uwagi i potrafią zrozumieć problemy, z którymi się do nich zgłaszają.

Jak tłumaczy nasz rozmówca, lekarz dermatolog z Instytutu Dermatologii w Krakowie:

Oceniając swoją wizytę u dermatologa oraz sposób działania samego lekarza, trzeba jednak spojrzeć nie tylko na to, czy jest on miły i potrafi nawiązać dobry kontakt ze swoim pacjentem, ale także na to, jak bardzo skupia się na jego problemie. Każda wizyta kontrolna u dermatologa składa się z kilku etapów. Na początku lekarz przeprowadza z pacjentem dokładny wywiad, z którego dowiaduje się, z jakimi objawami się do niego zgłasza, jak długo się z nimi zmaga oraz czy w jakiś sposób się one przez ten czas zmieniały. Później samemu ogląda zmiany skórne pacjenta i ocenia ich charakter, a jeżeli jest to konieczne, to zaleca także wykonanie dodatkowych badań laboratoryjnych, najczęściej pobranych samemu próbek.

Dobry dermatolog korzysta z pomocy innych specjalistów

Bardzo istotną cechą nie tylko dermatologów, ale także lekarzy innych specjalizacji, jest korzystanie w razie potrzeby także z dodatkowych badań diagnostycznych oraz z pomocy lekarzy innych specjalizacji lub z pomocy bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek po fachu. Nawet najbardziej doświadczony lekarz nie wie bowiem wszystkiego i umiejętność przyznania się do swojej niewiedzy jest szalenie istotna,  jeśli tylko wtedy pacjent będzie mógł otrzymać potrzebną pomoc.

Jakie zarzuty wobec dermatologów są najczęściej wymieniane przez pacjentów?

Wielu pacjentów korzystających z usług dermatologów ma do lekarzy, do których umówili się na wizytę wiele zastrzeżeń. Najczęstsze dotyczą tego, ze według nich lekarz nie za bardzo się przyłożył do badania. Wizyta była za krótka i w trakcie niej lekarz tylko zerknął na zmianę skórną i od razu przepisał leki. Nie obejrzał przy tym także innych części ciała w celu znalezienia na nich także innych niepokojących zmian oraz nie zalecił dodatkowych badań. Uwagi do pracy dermatologów dotyczą także czasem ignorowania uwag pacjenta o nieskuteczności działania zaleconych przez niego leków. Oczywiście takie zarzuty nie zawsze są słuszne i czasem są związane jedynie z nadgorliwością i niewiedzą niektórych pacjentów, ale jeżeli w czytanych opiniach o danym lekarzu często się powtarzają, to warto jest je wziąć pod uwagę podczas wyboru właściwego specjalisty.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.