Artykuł sponsorowany

Czym charakteryzuje się audiometr tonalny?

Czym charakteryzuje się audiometr tonalny?

Audiometria tonalna to metoda badania, która pozwala określić stopień ubytku słuchu w zależności od częstotliwości dźwięku, a dodatkowo pozwala określić, czy pacjent ma niedosłuch odbiorczy, czy przewodzeniowy. Dzięki badaniu możemy ustalić, czy przyczyna niedosłuchu jest zlokalizowana w uchu środkowym, wewnętrznym, czy na dalszych odcinkach drogi słuchowej. Czym charakteryzują się audiometry, omówimy na przykładzie dwóch urządzeń.

Audiometry przesiewowe

Ciekawym przykładem audiometru przesiewowego jest poręczne i kompaktowe urządzenie Oscilla USB310, które współpracuje z komputerem, do którego podpinamy je za pomocą interfejsu USB. Dzięki zainstalowanemu systemowi AudioConsole otrzymujemy w ten sposób w pełni funkcjonalny audiometr przesiewowy. 

Do urządzenia dołączony jest zestaw słuchawkowy PELTOR, który umożliwia nam przeprowadzenie badań skriningowych w każdej lokalizacji – mówi nam przedstawiciel sklepu Techmedica.eu z Krakowa. W zestawie znajduje się także zintegrowany przycisk odpowiedzi pacjenta. Wyniki z urządzenia są gromadzone w pamięci komputera, można je również swobodnie eksportować do plików .PDF i drukować dla pacjenta raporty, które będą indywidualnie dopasowane do jego potrzeb.

Kombinacja audiometru i tympanometru

Ciekawym rozwiązaniem dla diagnostów, którzy poszukują wszechstronności w jednym aparacie, jest kombinacja audiometru i tympanometru. Przykładem dla nas będzie kolejne urządzenie producenta Oscilla – TSM-500. To audiotympanometr, urządzenie „All-in-one”. Urządzeniem możemy wykonywać badania tonem czystym przewodnictwa powietrznego i kostnego, dzięki funkcjom audiometrycznym, natomiast funkcje tympanometryczne mogą służyć do oceny podatności błony bębenkowej, a także testu odruchów mięśnia strzemiączkowego dwoma metodami: ipsilateralną i contralateralną. Do urządzenia dołączone są nie tylko słuchawki PELTOR, jak w omawianym wcześniej audiometrze, ale także sonda, słuchawka contralateralna, pojemnik do kalibracji, zestaw tzw. oliwek i słuchawka kostna. Wyniki możemy drukować z komputera lub bezpośrednio z samego urządzenia. Sprzęt ma bardzo pojemną pamięć – zmieści się nawet 400 testów, które zawierają datę i czas badania (funkcja audiometru) w pamięci podręcznej. Kombinacja dwóch urządzeń to doskonałe rozwiązanie dla specjalistów, którzy chcą zaproponować swoim pacjentom szeroką diagnostykę. Choć cena urządzenia może wydawać się wysoka, z pewnością zwróci się w krótkim czasie – im lepiej wyposażony gabinet z szerszą ofertą badań, tym więcej zainteresowanych do skorzystania z niego pacjentów. 

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.