Materiał Partnera

Dobry szef to zadowolony pracownik, a zadowolony pracownik to zadowolony pacjent

Dobry szef to zadowolony pracownik, a zadowolony pracownik to zadowolony pacjent

Kiedy możemy mówić o pełnej satysfakcji wynikającej z prowadzenia gabinetu stomatologicznego. Z pewnością zadowolenie szefa przekłada się na bardzo wiele czynników, od relacji między pracownikami a szefem zależy bardzo wiele, a także ma bezpośrednie przełożenie na odczucia pacjentów. Jak sprawić, aby te relacje były możliwie jak najlepsze? Czy istnieje jedna, sprawdzona metoda?

Z pewnością nie można generalizować. Każdy pracownik, który też jest przecież człowiekiem, ma inne cele i potrzeby, dlatego w żaden sposób nie można tego klasyfikować. Jednak z pewnością są potrzeby, które dla każdego pracownika będą istotne i znacznie wpłyną na wasze relacje.

Oprócz bycia szefem, bądź też człowiekiem

Każdemu zdarzyło się usłyszeć, że w sytuacji awaryjnej szef nie chciał zgodzić się na wcześniejsze wyjścia z pracy jego pracownika. Życie pisze nam różne scenariusz, których często nie jesteśmy w stanie przewidzieć i na takie sytuacje, trzeba reagować szybko. Jeśli nie okażesz zrozumienie i współczucia swojemu pracownikowi, najbardziej prawdopodobną opcją będzie to, że zrezygnuje on  ze swojego stanowiska. Część ludzi, potrzebujących pracy i obawiających się zwolnienia, zacznie kłamać, żeby mieć pewność, że uda im się doprowadzić w ten sposób do wygodnej dla nich sytuacji, równie często zdarza się, że pracownicy udają się na L4, aby móc wywiązać się ze zobowiązań, które zostały im narzucone przez życie. Oczywiście zdarzają się ludzie, którzy zaczną wykorzystać pewną swobodę działania i na takich pracowników należy uważać.

Zadbaj o odpowiednie wyposażenie pracownika

Bezpieczeństwo i higiena pracy w zawodzie stomatologa to bardzo istotne kwestie, które nigdy nie powinny zostać zaniedbane. Zaopatrzenie gabinetu w materiały dla stomatologów nie powinno odbywać się za wyłączeniem współpracowników. Fartuchy, rękawiczki i okulary to podstawowe elementy, zapewniające bezpieczną pracę. Pominięcie tych kwestii może grozić nie tylko utratą pracownika, ale także konsekwencjami karnymi, które mogą naprawdę przerodzić się w poważne kłopoty. W przypadku dużych zaniedbań może się okazać, że zostanie nam odebrane prawo do wykonywania zawodu.

Ciągłe podnoszenie kwalifikacji kluczem do sukcesu

Gabinet, który ciągłe się rozwija i stawia na nowoczesne technologie, to gabinet, który będzie przyciągał nie tylko nowych klientów, ale także pracowników. Doskonały gabinet, to nie tylko miejsce, gdzie sprzęt i asortyment stomatologiczny są najwyżej jakości, w dobie postępu liczy się także znajomość najnowszych technologii, które usprawniają pracę i definiują dany gabinet jako miejsce, w którym pracują postępowi specjaliści. Szkolenia pracowników, które pozwolą im podnieść swoje kwalifikacje i zwiększyć wiedzę w danej dziedzinie z pewnością zostaną przez nich docenione.

Finanse

Temat zawsze drażliwy, zarówno dla szefa jak i pracownika, jednak satysfakcja z zarabianych pieniędzy jest wyjątkowo istotna i pozwala na bardzo dużą motywację. Premie uznaniowe są doskonałą formą nagradzania pracownika i mogą być doskonałym dodatkiem do wypłaty. Wielu pracowników akceptuje bony i karty upominkowe, które można wykorzystać w wyznaczonych przez nie miejscach. Kwestie finansowe zawsze pozostaną istotną do uzgodnienia kwestią, której nie należy lekceważyć.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję