Materiał Partnera

Pieprz na diecie kontra nadprogramowe kilogramy - czy to realne?

Pieprz na diecie kontra nadprogramowe kilogramy - czy to realne?

Niejedna osoba poszukuje sprawdzonych sposobów na odchudzanie. Pamiętajmy, że nawet najlepsze środki wspomagające eliminację nadwagi nie przyniosą oczekiwanych efektów bez zmiany stylu życia, czy też wdrożenia prawidłowych nawyków żywieniowych. Podstawę stanowi tutaj racjonalna dieta – to ona w 70% odpowiada za uzyskane efekty.

Czarny pieprz może okazać się ogromnym wsparciem podczas odchudzania. Składniki aktywne zawarte w składzie pobudzają układ pokarmowy do efektywniejszej pracy. Ponadto sprzyjają one oczyszczeniu organizmu z toksyn, czy też szkodliwych produktów przemiany materii. Regularne spożywanie wspomnianego produktu niesie za sobą wiele korzyści.

Piperyna na odchudzanie

Zbyt duża ilość tkanki tłuszczowej stanowi spore obciążenie. Negatywnie wpływa ona na samopoczucie, a także funkcjonowanie narządów wewnętrznych, mięśni, stawów, czy też układu kostnego. W przypadku otyłości odchudzanie powinno odbywać się pod okiem specjalisty. Ciekawym jest, że wielu dietetyków poleca czarny pieprz. To naturalny środek wspomagający redukcję masy ciała.

W składzie czarnego pieprzu dominuje piperyna. Jest to związek, który w sposób kompleksowy wpływa na ludzki organizm. Na rynku znajdziemy także bardzo popularne suplementy diety oparte na tym składniku takie jak Piperinox: https://naturalnemetody.pl/piperinox-piperyna-opinie/. Duże znaczenie ma systematyczność – pierwsze efekty można odnotować dopiero po pewnym czasie. Nie należy więc poddawać się zbyt szybko. 

Pozytywny wpływ piperyny na odchudzanie został potwierdzony licznymi badaniami. 

Piperyna wykazuje działanie:

  • Antyoksydacyjne – wspomaga eliminację wolnych rodników, a także toksyn gromadzących się w układzie pokarmowym. Warto wiedzieć, że to właśnie one mogą być przyczyną wielu nieprzyjemnych dolegliwości, czyli np. wzdęć, biegunek, zaparć, bólów brzucha, nudności. Zwykle pojawiają się u osób, które nie przestrzegają zasad zdrowej diety. Trzeba jednak zaznaczyć, że piperyna nie działa, jak typowe środki oczyszczające organizm. Nie należy więc obawiać się kłopotliwych skutków ubocznych.
  • Wzmacniające organizm – piperyna wzmacnia organizm poprzez wzrost wydolności. Wyższa wytrzymałość jest niezbędna szczególnie w przypadku osób, które wdrożyły aktywność fizyczną. Z pewnością docenią to ci, którzy już po kilku minutach łapią zadyszkę, czy też nie mają siły na kontynuowanie ćwiczeń.
  • Przyspieszające metabolizm – jest to podstawą odchudzania. Powolny metabolizm sprawia, że eliminacja nadwagi jest niemożliwa. Zaparcia negatywnie wpływają nie tylko na wagę. Nierzadko powodują one problemy skórne, czy też spadek ogólnego samopoczucia. Piperyna wspomaga produkcję soków trawiennych. 
  • Intensyfikujące spalanie tłuszczu – związki zawarte w piperynie stymulują organizm do korzystania z zapasów tkanki tłuszczowej. Dzięki temu jest ona zamieniana na energię. Ponadto zmniejsza się ryzyko jej magazynowania w przyszłości. Ma to ogromne znaczenie dla sportowców, którzy pragną zbudować wysokojakościową masę mięśniową.
  • Zwiększające odporność – piperyna pozytywnie wpływa na układ immunologiczny, a tym samym zwiększa odporność. Ponadto dostarcza ona sił witalnych, które są niezbędne podczas odchudzania. 

Ile można schudnąć?

Pieprz czarny zawiera w swoim składzie nie tylko piperynę. Warto również wspomnieć o pozostałych składnikach, które intensyfikują spalanie tłuszczu, a także wzmacniają organizm od wewnątrz. Mowa tutaj o m.in. błonniku, witaminie C, węglowodanach, tłuszczach nasyconych, białku. Właśnie dlatego suplementy na bazie czarnego pieprzu są tak popularne. Wielu zadowolonych użytkowników potwierdza ich skuteczność.

Nie można jednoznacznie powiedzieć, ile schudniemy dzięki suplementacji czarnym pieprzem. Pamiętajmy, że może on stanowić jedynie uzupełnienie pełnowartościowej i właściwie dopasowanej diety. Musimy odstawić niezdrową żywność m.in. tłuste mięsa, słodycze, fast-foody, mrożonki itd.

Optymalny spadek wagi wynosi około 1,5 kg/tydzień dla osób ważących 50-100 kg. W przypadku wyższej wagi tygodniowy ubytek masy ciała może być większy.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję