Artykuł sponsorowany

Rezonans magnetyczny na NFZ. Co warto wiedzieć?

Rezonans magnetyczny na NFZ. Co warto wiedzieć?

Rezonans magnetyczny jest badaniem umożliwiającym dokładną diagnostykę oraz ocenę organizmu człowieka. Co ważne, jest on zupełnie bezinwazyjny – do analizy tkanek i narządów używa się fal elektromagnetycznych. Rezonans magnetyczny pozwala na uzyskanie pełnego obrazu anatomicznej struktury badanej części ciała, a jednocześnie nie wymaga stosowania do tego promieniowania magnetycznego. Badanie to można przeprowadzić w ramach NFZ.

Zalety rezonansu magnetycznego

Rezonans magnetyczny to jedno z lepszych narzędzi diagnostycznych, służących precyzyjnemu zobrazowaniu struktur mózgowia, a także układu naczyniowego i nerwowego czaszki. Jedną z najważniejszych zalet badania przeprowadzanego z użyciem rezonansu magnetycznego jest fakt, że można wykonywać je tak często, jak jest to tylko konieczne. W jego przypadku nie ma bowiem ryzyka napromieniowania tkanek.

- Rezonans magnetyczny może wykryć schorzenia i wady rozwoju mózgu, jak również zaburzenia krążenia czaszkowego, problemy z działaniem nerwów znajdujących się w czaszce, choroby demielinizacyjne czy nieprawidłowości w budowie i funkcjonowaniu kręgów budujących rdzeń kręgowy. Ponadto, dzięki rezonansowi można zajrzeć do wnętrza rdzenia kręgowego i oszacować stan zdrowia oraz zawartość kanału kręgowego – tłumaczy specjalista reprezentujący firmę Bonus-Diagnosta.

Rezonans magnetyczny w ramach NFZ

Badanie rezonansem magnetycznym można przeprowadzić zarówno w placówce prywatnej, jak i w ramach ubezpieczenia NFZ. W drugim przypadku konieczne jest jednak wcześniejsze dopełnienie pewnych formalności.

Każdy pacjent, który chce poddać się temu badaniu na NFZ, powinien dostarczyć do wybranej placówki skierowanie na badanie. Co ważne, musi zrobić to do 14 dni od momentu wpisania na listę osób oczekujących. Niedopełnienie tego obowiązku skutkuje skreśleniem z listy.

Aby pacjent mógł zostać zweryfikowany w systemie eWUŚ, musi przedstawić dokument potwierdzający jego tożsamość, w tym przede wszystkim numer PESEL. Jeśli wynik weryfikacji w elektronicznym systemie będzie negatywny, pacjent musi wylegitymować się innym dokumentem, który potwierdzi fakt posiadania ważnego ubezpieczenia zdrowotnego, takim jak ważna legitymacja ubezpieczeniowa, legitymacja emeryta lub rencisty, potwierdzenie ostatniej wpłaty ZUS lub RMUA.

Co ważne, skierowanie na rezonans magnetyczny musi być wystawione przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego przyjmującego w poradni, która realizuje kontrakt z NFZ. Trzeba pamiętać, że skierowanie ważne jest tak długo, jak istnieją przesłanki do podjęcia działań diagnostycznych.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.