Artykuł sponsorowany

Salon optyczny – warunki funkcjonowania w dzisiejszej rzeczywistości

Salon optyczny – warunki funkcjonowania w dzisiejszej rzeczywistości

Dawniej salon optyczny kojarzono wyłącznie z możliwością realizacji recepty na okulary korekcyjne oraz dokonania naprawy oprawek okularowych. Dziś sprzedaż i naprawa okularów nadal stanowią podstawowy filar działalności salonów optycznych, ale nie chodzi już tylko o okulary korekcyjne.

Wśród dostępnych produktów znajdują się soczewki okularowe, które mają korygować wady wzroku i poprawiać jakość widzenia, ale także modne markowe oprawki, okulary przeciwsłoneczne, soczewki kontaktowe klasyczne i kolorowe, a także szereg akcesoriów optycznych i gadżetów, które w połączeniu z modnymi oprawkami stanowią dodatek podkreślający charakter stylizacji. Warto przy tym dodać, że salony optyczne coraz częściej zmuszone są do konkurowania z sieciami hipermarketów, a także szeregiem sklepów internetowych, w których można nabyć produkt nie wychodząc z domu. Aby salon optyczny odniósł sukces, musi dostosować się do nowej rzeczywistości.

Lokalny optyk a sieć salonów optycznych

Niewielkie, lokalne salony optyczne nie są z góry skazane na niepowodzenie, mimo że gwałtowny wzrost konkurencyjności i zmieniające się zachowania kupujących nie ułatwiają im zadania. To, co niegdyś działało na korzyść lokalnego optyka (słaba konkurencja, brak informacji, stałe przyzwyczajenia klientów), dawno odeszło do lamusa.

Jeżeli właściciel lokalnego salonu optycznego zmieni nastawienie i zrozumie, że klient sam do niego nie przyjdzie, że to on musi wyjść do klienta i przedstawić ofertę skrojoną na miarę potrzeb, nadal ma szansę osiągnąć sukces. Salon optyczny nie może być bierny marketingowo. Nie wystarczą również tradycyjne formy reklamy. Optyk musi być obecny w sieci. Salon optyczny, za pośrednictwem strony internetowej i reklamy w sieci, może wykreować własną tożsamość, może skutecznie informować klientów o oferowanych produktach i usługach, stworzyć wizerunek eksperta w branży, a tym samym skłonić do odwiedzin większą grupę osób.

Salon optyczny – strategia wyróżniania się

Z uwagi na dużą konkurencję salon optyczny powinien opracować prostą koncepcję stanowiącą o jego wyjątkowości. Świetnej jakości produkty, różnorodność akcesoriów optycznych, kompetentny i życzliwy personel, kilka usług niestandardowych – wszystko to pozwoli uciec od bezpośredniej rywalizacji cenowej, a jednocześnie sprawi, że tak ciekawą ofertę trudno będzie zestawić z ofertą konkurencyjną.

Lokalny salon optyczny może odnieść sukces, jeżeli stanie się miejscem nowoczesnym, śledzącym nowinki na rynku optycznym i wdrażającym rozwiązania cieszące się obecnie dużym zainteresowaniem. Przykładowo salon optyczny Opticoon oferuje profesjonalną obsługę, komputerowe badania wzroku, wysokiej jakości okulary korekcyjne, ale i najmodniejsze okulary przeciwsłoneczne i produkty dla dzieci, różnego typu soczewki kontaktowe i szereg akcesoriów do przechowywania i pielęgnacji okularów i soczewek, a także dodatki w postaci modnych tasiemek i łańcuszków. Szeroki asortyment produktów i najwyższa jakość obsługi składają się na sukces lokalnego salonu optycznego.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.