Salon optyczny – warunki funkcjonowania w dzisiejszej rzeczywistości

Dawniej salon optyczny kojarzono wyłącznie z możliwością realizacji recepty na okulary korekcyjne oraz dokonania naprawy oprawek okularowych. Dziś sprzedaż i naprawa okularów nadal stanowią podstawowy filar działalności salonów optycznych, ale nie chodzi już tylko o okulary korekcyjne.
Wśród dostępnych produktów znajdują się soczewki okularowe, które mają korygować wady wzroku i poprawiać jakość widzenia, ale także modne markowe oprawki, okulary przeciwsłoneczne, soczewki kontaktowe klasyczne i kolorowe, a także szereg akcesoriów optycznych i gadżetów, które w połączeniu z modnymi oprawkami stanowią dodatek podkreślający charakter stylizacji. Warto przy tym dodać, że salony optyczne coraz częściej zmuszone są do konkurowania z sieciami hipermarketów, a także szeregiem sklepów internetowych, w których można nabyć produkt nie wychodząc z domu. Aby salon optyczny odniósł sukces, musi dostosować się do nowej rzeczywistości.
Przeczytaj również: Jak przygotować się do wizyty w salonie optycznym?
Lokalny optyk a sieć salonów optycznych
Niewielkie, lokalne salony optyczne nie są z góry skazane na niepowodzenie, mimo że gwałtowny wzrost konkurencyjności i zmieniające się zachowania kupujących nie ułatwiają im zadania. To, co niegdyś działało na korzyść lokalnego optyka (słaba konkurencja, brak informacji, stałe przyzwyczajenia klientów), dawno odeszło do lamusa.
Przeczytaj również: Jakie okulary przeciwsłoneczne wybrać?
Jeżeli właściciel lokalnego salonu optycznego zmieni nastawienie i zrozumie, że klient sam do niego nie przyjdzie, że to on musi wyjść do klienta i przedstawić ofertę skrojoną na miarę potrzeb, nadal ma szansę osiągnąć sukces. Salon optyczny nie może być bierny marketingowo. Nie wystarczą również tradycyjne formy reklamy. Optyk musi być obecny w sieci. Salon optyczny, za pośrednictwem strony internetowej i reklamy w sieci, może wykreować własną tożsamość, może skutecznie informować klientów o oferowanych produktach i usługach, stworzyć wizerunek eksperta w branży, a tym samym skłonić do odwiedzin większą grupę osób.
Przeczytaj również: Jak przebiega bezpłatne badanie wzroku?
Salon optyczny – strategia wyróżniania się
Z uwagi na dużą konkurencję salon optyczny powinien opracować prostą koncepcję stanowiącą o jego wyjątkowości. Świetnej jakości produkty, różnorodność akcesoriów optycznych, kompetentny i życzliwy personel, kilka usług niestandardowych – wszystko to pozwoli uciec od bezpośredniej rywalizacji cenowej, a jednocześnie sprawi, że tak ciekawą ofertę trudno będzie zestawić z ofertą konkurencyjną.
Lokalny salon optyczny może odnieść sukces, jeżeli stanie się miejscem nowoczesnym, śledzącym nowinki na rynku optycznym i wdrażającym rozwiązania cieszące się obecnie dużym zainteresowaniem. Przykładowo salon optyczny Opticoon oferuje profesjonalną obsługę, komputerowe badania wzroku, wysokiej jakości okulary korekcyjne, ale i najmodniejsze okulary przeciwsłoneczne i produkty dla dzieci, różnego typu soczewki kontaktowe i szereg akcesoriów do przechowywania i pielęgnacji okularów i soczewek, a także dodatki w postaci modnych tasiemek i łańcuszków. Szeroki asortyment produktów i najwyższa jakość obsługi składają się na sukces lokalnego salonu optycznego.
Podziel się
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Med Work Centrum Opieki Medycznej Sp. z o.o.
woj. śląskie Lekarze - medycyna pracy43-300 Bielsko-Biała, Filarowa 50
-
Zdrowe Dziecko Klinika pediatryczna
woj. mazowieckie Lekarze - ortopedzi05-800 Pruszków, al. Armii Krajowej 34
-
Medyk Spółka cywilna
woj. lubelskie Lekarze - medycyna pracy21-500 Biała Podlaska, Królowej Jadwigi 2