SEO lokalne a branża medyczna – czy się opłaca?

SEO lokalne a branża medyczna – czy się opłaca?

Prowadzisz własny gabinet lekarski? Jesteś dermatologiem, ginekologiem lub okulistą? Jeśli zależy Ci na dotarciu do pacjentów w pobliżu, koniecznie wypróbuj opcję, jaką daje lokalne SEO. Na czym dokładnie polega pozycjonowanie stron internetowych w obecnych czasach? Czy Twoja klinika lub przychodnia powinna mieć własną wizytówkę w Google Moja Firma? Zapraszamy do lektury naszego artykułu.

Co lekarze powinni wiedzieć o SEO lokalnym?

SEO lokalne polega na działaniach, których efektem staje się zwiększenie widoczności stron internetowych na konkretne zapytania. Są one związane z daną lokalizacją, a zatem:

  • miastem
  • regionem
  • dzielnicą

Wdrożenie działań związanych z lokalnym SEO pozwoli na znalezienie Twojej strony na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Lokalne zapytania to zapytania umożliwiające potencjalnym klientom odnaleźć firmę bądź usługi w okolicy. Jeśli chcą znaleźć w swoim mieście lekarza, szukają informacji o specjaliście najczęściej poprzez następujące hasła:

  • okulista Wrocław
  • ginekolog Warszawa
  • laryngolog Kraków

Czy użytkownicy zawsze wpisują frazę z lokalizacją? Nie, jednak nie oznacza to, że Google wskaże w takich przypadkach oferty z odległych lokalizacji. Nawet, jeśli użytkownik z Warszawy wpisze w wyszukiwarkę hasło „laryngolog”, to na podstawie jego lokalizacji Google pokaże lokalne wyniki dla wszystkich laryngologów znajdujących się najbliżej.

SEO lokalne a branża medyczna

Lokalne SEO jest szczególnie polecane firmom oferującym usługi medyczne. Dotyczy to zarówno samodzielnych gabinetów, jak i dużych ośrodków medycznych czy klinik, które prowadzą działalność stacjonarnie w konkretnej miejscowości bądź województwie. Takie placówki kierują swoje usługi do pacjentów, którzy chcą skorzystać z pomocy najbliższego specjalisty i szybko dotrzeć do lekarza na przykład ze złamaną ręką lub innymi dolegliwościami. Skraca to czas oczekiwania na wizytę i pozwala szybciej powrócić do formy i nie ryzykować zdrowia.

 Jeśli prowadzisz sieć klinik w różnych miastach, tym bardziej pomyśl o lokalnym SEO i pozycjonuj swoje oddziały na konkretne lokalizacje.  Pozycjonowanie regionalne sprawdzi się przy w większych miastach, wśród których panuje duża konkurencja

Czym jest lokalna optymalizacja?

Posiadanie stacjonarnego adresu to warunek wprowadzenia lokalnego SEO. Zwykle przychodnia lub placówka medyczna działają stacjonarnie pod konkretnym adresem i przyjmują w swojej siedzibie pacjentów. W celu zbudowania lokalnej widoczności potrzebne jest zoptymalizowanie strony i zadbanie o linki prowadzące do strony. Ważne, aby informacje o adresie firmy znalazły się na witrynie, a także takie dane jak:

  • nazwa firmy
  • numer telefonu
  • godziny pracy

Powyższe informacje muszą się znaleźć w zakładce „Kontakt”. Aby były widoczne na podstronach konieczne jest umieszczenie danych kontaktowych w stopce. Poprawia to pracę robotów i pozwala internautom zdobycie danych kontaktowych do lekarza specjalisty. Ważne: Dane kontaktowe muszą być oznaczone danymi strukturalnymi schema.org. Pozwoli to rozpoznać i zrozumieć treść strony www przez roboty w zakresie usług lekarskich. Nie można także zapomnieć o umieszczeniu na stronie fraz z lokalizacją. Przykłady:

  • miasta np. dermatolog w Warszawie
  • dzielnicy np. ginekolog na Bródnie
  • regionu np. stomatolog w Kujawsko-Pomorskiem

Informacje muszą się znaleźć w tagach title oraz nagłówkach H1. Frazy z lokalizacją najlepiej, aby znalazły się w treści strony. Powinny być naturalne, czyli w formie odmienionej. Przykład: zamiast „dermatolog Warszawa” powinno być „dermatolog w Warszawie”. Jeśli zależy Ci na wizerunku Twojej firmy w sieci, zadbaj o interesujący content w postaci publikacji poradnikowych, a także o promocję w mediach społecznościowych.

Jeśli jesteś właścicielem oddziałów w kilku miastach – zdecyduj się na stworzenie landing pages, czyli stron docelowych. Prowadzisz sieć placówek medycznych w różnych miastach w województwie lub kilku dzielnicach? W takim razie zleć utworzenie podstron z ciekawą treścią. Ważne, aby były adresowane do pacjentów danego miasta lub dzielnicy. Na podstronach powinny się znaleźć dane kontaktowe oraz nazwa konkretnego działu. Całość działań dopełnią zdjęcia i odpowiednio dobrane atrybuty ALT, czyli tekst alternatywny pliku graficznego. Opcja dodawania przez użytkowników ocen oraz linkowanie między podstronami są równie ważne.

Zalety Google Moja Firma

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie służące do promocji lokalnej firmy. Umożliwia wyświetlanie się informacji o firmie w wyszukiwarce i na mapach Google. Dlatego warto pomyśleć o wizytówce w Google My Business, która sprawdzi się zarówno dla małych, jak i średnich placówek medycznych. Skorzystanie z oferty GMB umożliwia pojawienie się wysoko w wynikach organicznych Google. Do korzyści zaliczają się:

  • budowa zaufania wśród użytkowników Internetu
  • dodawania ocen o danym lekarzu – jako właściciel firmy masz możliwość odpowiadania na nie
  • zagwarantowany szybki dostęp do informacji o firmie – w ten sposób internauci mogą łatwo się skontaktować z placówką medyczną
  • dotarcie do statystyk – możesz prowadzić monitoring działań użytkowników i dotrzeć do informacji, jak znaleźli oni firmę

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


Jakie są zalety lokalnego SEO?

Dotarcie do klientów w najbliższej okolicy jest możliwe przez wdrożenie lokalnego SEO, a więc:

  • dostępowi do klientów, którzy używają urządzeń mobilnych – użytkownicy szukają na smartfonach usług lokalnych, a według raportu Gemius korzysta z nich aż 24,4 miliony użytkowników 
  • wzrostowi pozycji Twojej witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania – internauci klikają zazwyczaj w wysokie pozycje
  • oszczędności czasu czy kosztów związanych z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz – frazy lokalne mają mniejszą konkurencję od ogólnych słów kluczowych, co sprawia, że efekty widoczne są szybciej

Pracujesz w placówce medycznej? Pomyśl o lokalnym SEO, dzięki którym dotrzesz do wielu pacjentów z najbliższej okolicy!

Źródło: Gemius

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję